sunnuntai 3. maaliskuuta 2013

Märkähuovutus

Se viime viikonloppuna tekemäni märkähuovutus....joka ei ollut oikeen minun lajini :)




Tosin ihan hyvännäköisiä tulppaaneja niistä tuli vaikka niiden tekeminen olikin työlästä. Harjoittelu tekee kai tässäkin asiassa mestarin :) Voi olla, että jossain vaiheessa innostun uudestaan tähän hommaan :) vaikka se kylmä vesi ei tee ollenkaan hyvää käsilleni.






Tulppaanien auki leikkaaminen vaan oli hieman vaikeaa...saksilla en sanut niitä ollenkaan auki, joten minun oli pakko käyttää erittäin terävää veistä. Varret tein rautalangasta joka on päällystetty ja lehdet tehty valmiista huovasta.




Nämä narsissit virkkasin myös viime viikonloppuna...halusin saada leikkookukka-narsisseja :)




Nämä ovat siitäkin kivoja, että voin samassa maljakossa pitää sekä narsisseja, että tulppaaneja. Oikeitahan ei voi pitää samassa maljakossa.






Mukavaa viikon alkua teille! t: möhönasu

PS: Narsissien ohje on omani ja se löytyy täältä :)...tosin olen vähän yksinkertaistanut tuota kukkaa.

11 kommenttia:

MariJ kirjoitti...

Ihania virkattuja kukkasia!

Miksei tulppaaneja ja narsisseja voi laittaa samaan maljakkoon? Minä ainakin olen laittanut, ja yhtä hyvin kestivät kuin minulla kukat yleensäkin, eli ei kovinkaan kauaa. Toisaalta minä rakastan narsisseja, mutta inhoan tulppaaneja, ja nyt sekä minä että mieheni olemme osoittautuneet tulppaaneille allergisiksikin, niin eipä varmaan tule enää tulppaaneja hankittua. Noita virkattuja narsisseja olisi kyllä kiva kokeilla, osaatko sanoa, mistä löytäisi niihin ohjeen?

JaanaElina kirjoitti...

Onpas upeita kukkasia.Eikä tuoksu.

Kiitos kivoista kommenteista meillä.

Mukavaa alkavaa viikkoa.

intsu kirjoitti...

Yhä vaan kauniita kukkasia täällä. Mulla on narsisseja varten hatuvat ostettuna:)

MummonPajukori kirjoitti...

Kauniita ovat, molemmat kimput:)

Raija kirjoitti...

Kauniita ikikukkia olet askarrellut, kova homma noissa on mutta ovatpa sitten ikuisia.

kosotäti kirjoitti...

Tosi kauniita ja kestäviä kukkasia, tuollaisia tulppaaneja olen joskus tehnyt, mutta narsissi on uusi tuttavuus, ohjetta kaipailen miekii.

Marle kirjoitti...

Kauniita tulppaaneja kuitenkin sait tehtyä! Upean näköistä, kun isältä pilkottaa eri väriä.

Anneli kirjoitti...

Kyllä on kauniita virkatut sekä huovutetut.
Vai sataa teillä lunta, meillä vaan auringon paiste jatkuu.
Lähetän sen keltaisen "mollukan" nyt teille ♥

Sukkailija, ent. Kangaskasa kirjoitti...

Kauniita kukkasia kaikki!

mate kirjoitti...

Tulppaanit ja narsissit niin keväisiä :)

Arkimamma kirjoitti...

Oi oi miten kauniita kukkia! Täällä ollaan selvästi kevätmielellä! :)