lauantai 23. helmikuuta 2013

Viikonloppu!

Ihanaa, kun voi tehdä käsitöitä koko päivän :)

Aloitin aamun lenkillä koirien kanssa (mieheni oli myös mukana), mutta sen jälkeen olen voinut tehdä käsitöitä koko päivän....ja todella olen tehnytkin niitä :)

Lenkin jälkeen rupesin märkähuovuttamaan....no, se ei ihan ole minun juttuni, mutta jotain sain kuitenkin aikaiseksi. Laitan kuvia sitten myöhemmin, kun saan ne vielä tehtyä valmiiksi.

Tässä kuvia pari viikkoa sitten valmistuneista pitsikauluksista.






Kaulukset olen virkannut puuvillalangalla ja tietysti eri väreillä :) Tuo alimmainen on hieman pienempi. Virkkasin sen ensimmäisenä ja ajattelin, että kauluksesta tulee ohjeen mukaan liian iso, joten laitoin vähemmän silmukoita. Mutta lopputulos oli, että ohjeen mukaisella silmukkamäärällä tuli ihan hyvä pitsikaulus :)




Vaikka en valkoisia pitsikauluksia itse käytäkään, niin ostin tämän kuitenkin huutonetistä :) Voihan olla, että joskus tulee tätäkin käytettyä.

Olen ehtinyt myös hieman ompelemaan...tässä päivän saalis...tai oikeastaan tässä on osa ommelluista sydämistä.





Nämä on tehty farkkukankaasta ja vanhoista käsin virkatuista pitseistä. Nämä tulevat roikkumaan johonkin...luultavasti osa ainakin ikkunaan.

Olen tämän viikon aikana tehnyt paljon muutakin, mutta koska ne ovat pääsiäisjuttuja, niin laitan kuvat vasta myöhemmin.

Viikonloppuja! t: möhönasu


6 kommenttia:

Anneli kirjoitti...

Todella kauniita nuo kaikki kaulukset.
Minä tykkään märkähuovutuksesta kesällä, kun sitä voi tehdä ja roiskuttaa rauhassa ulkona :)

Neferi kirjoitti...

Farkkukangaskoristeet ovatkin kiva idea :)

MummonPajukori kirjoitti...

Todella ihania pitsisiä kauluksia ja sydämet ovat niin somia:)

MummonPajukori kirjoitti...

Todella ihania pitsisiä kauluksia ja sydämet ovat niin somia:)

famu kirjoitti...

Voi kuinka ahkera olet ollut.Pitsikaulukset ovat aivan ihania ja sydämet niin kovin söpöjä.- Mukavaa helmikuun loppua Sinulle.

nätti rätti kirjoitti...

No kappas vaan, äsken just katselin vanhasta virkkauskirjasta mallia virkattuun kaulukseen, mutta sitten aloinkin virkata jotain muuta ja ehdin virkata jo vähäsen.
Vai aloittaisko kuitenkin kaulusta?