keskiviikko 12. elokuuta 2009

Ei mitään uutta

Olen tänä kesänä laittanut meidän pihaa vähän uusiksi :) Meillä on liikaa nurmikkoa ja sen haluan ehdottomasti pois.... Olen istuttanut uusia marjapensaista ja havuistutuksia olen myös tehnyt. Tilasimme juuri lisää multaa ja vähän soraakin...istutan vielä havuja lisää ja sitten teemme vielä pienen polun sorasta tontin läpi. Aivan ihana on viettää päivä pihalla ja touhuta lapion kanssa :)

Ikävintä tuossa puuhassa on tuo nurmikon "perkaaminen" alta pois :(, mutta pakko sekin on tehdä ennen kuin uusia istutuksia voi tehdä. Jonkun kastajapuun haluan myös istuttaa vielä...eli homma jatkuu pitkälle syksyyn :) Tilasin juuri sipulikukkia syksyksi Viherpeukalosta :) eipä tarvitse kaupoissa juosta...kyllä netti on sitten ihmeellinen....

Joten käsitöiden teko on ollut vähän niin ja näin :D....mutta onhan näitä villasukkia kuitenkin valmistunut.


Jämälangoista olen neulonut kaikki nämä sukat. Langan kulutus...ylhäältä alas päin... 57 g, 71 g, 65 g ja koko noin 40.


Yläkuvassa on Väiskin lempipaikka :) Mieheni tuolin selkänojan päältä näkee niin hyvin, että mitä ulkona tapahtuu...ja auta armias, jos kissa uskaltautuu meidän pihalle :) Huomenna menemme Väiskin kanssa tehosterokotukselle...vuosi on kulunut nopeasti :)

Tänä kesänä valitsin kesälukemiset puutarhan mukaan :) eli olen lukenut kaksi Mari Mörön kirjaa: Melkein kaikki itää ja Parhaat päiväni pihalla. Olen lukenut myös Rea Peltolan kirjan Puutarhuri nojatuolissa ja Joan Marblen kirjan Puutarha Italiassa.

Kesken on tällä hetkellä Kristiina Korpelan ja Anna-Maria Heikkisen kirja Muistikuvia Minna Canthin pihalta ja puutarhasta. Aina, kun on sattunut sateinen päivä, niin hyvä kirja käteen ja terassille :) Tosin tänään käytin sateisen päivän siihen, että kävin vihdoinkin parturissa :)

Mukavaa viikkoa teille kaikille :)

6 kommenttia:

Pirjo-Riitta kirjoitti...

Lapiohommatkin on välillä mukavia vaikka työläitä. Mä en ole koko kesänä ehtinyt tekemään mitään puutarhassa, mutta olen sitten suunnitellut sitäkin enemmän.. ;o)

MarjutJ kirjoitti...

Minä vain mietin, mihin se kesä taas hävisi. Kotitalossa olisi pitänyt tehdä vaikka mitä, mutta lähes kaikki jäi ajanpuutteen vuoksi tekemättä. Hyvää viikkoa sinulle myös!

rebekka42 kirjoitti...

Väiski on kyllä ihana :)

Sartsa kirjoitti...

Väiski on tosiaan ihan sen näkönenkin, et ihan kohta karauttaa hyppyyn :D
Miäkin olen tehny lyhytvartisia sukkia kesän aikana. Ne oli jotenkin kesäisempiä :)

näpertelijä kirjoitti...

Tuo Väiski on tosi kiiltävä ja niin tyytyväisen näköinen. Sukat on aina tarpeen ja mukavan näköisiä oletkin kutonut.En ole ollut yhtään käsityöintoinen en ole tehnyt mitään mainittavaa,
myyräjahdissa senkin edestä.Meillä on loukulla saatu monta ja karkoitettu, mutta loukku on varmin tapa ollut.Kukkapenkki ihan sotkettu ja multakekoja pensaiden juurilla.

Pikku Possu kirjoitti...

Löytyypäs täältä sinun blogistasi paljon sukkia :D
Ja kauniitakin vielä :)
Sukkasadon osallistujalistan kautta itseni tänne klikkasin, minä vasta alan suunnitella syksyn sukkaurakkaa, koko suvulle pitäisi jouluksi sukat saada aikaiseksi