sunnuntai 10. helmikuuta 2008

Sunnuntaita :)

Olen muutaman päivän aivastellut oikein urakalla ja tänään on sellainen olo, että ihan kuin flunssa olisi tulossa. Koska en halua flunssaa, niin söin äsken leivän päällä tuoretta valkosipulia :) Nam, jos vaikka auttaisi.

Torkkupeittokin on edennyt viikonlopun aikana ihan kivasti. Kelta/ruskeat palat ovat valmiina....virkkasin niitäkin noin 300 g. Minä virkkaan grammojen mukaan enkä suinkaan kappalemäärän mukaan....ja palojan saa aina lisää virkattua, jos niitä on liian vähän.


Tällä hetkellä työn alla on vihreä/harmaat palat. Niitäkin tulee saman verran kuin noita kahta muuta.....ja nälkä kasvaa syödessä....olen tässä ajatellut, että virkkaan noista sängynpeiton parisänkyyn :) eli paloja tarvitaan aika paljon. Kuinka paljon niitä paloja tarvitaan tai mitä tuollainen sängynpeitto painaa....siitä minulla ei ole tietoa :) Jos teistä joku on tuollaisen tehnyt, niin jättäkää viesti siitä paljonko peitto painaa. Siitä sitten hiukan tiedän paljonko paloja virkkaan :)


Yllä vielä kuva siitä anopilta saadusta amarylliksestä. Ensimmäinen kukkavana on jo kukkinut (siinä oli neljä kukkaa) ja tuossa toisessa on kaksi kukkaa. Tuo amaryllis on ollut todella ihmekukka, sillä ei minulla ainakaan ole tuollaista kukkaa ollut, että olisi neljä kukkavanaa kukkinut.

Amarylliksen vieressä on maljakossa kiinanruusut juurtumassa ja ainakin toistaiseksi hyvältä näyttää :)

Mukavaa alkavaa viikkoa teille :)

7 kommenttia:

Inkeri kirjoitti...

Mulla valmiina 128x190 cm peite, joka painaa n. 1.5 kiloa Nallea ja Woolia. Kurkkaa blogiini.

Samma kirjoitti...

Tulin vastavierailulle.
Kovaa vauhtia etenee torkku-/päiväpeitto! Ja kuten jo aikasemmin kommentoin, kivat on värit.
Ihailen myös sun kukkia, mä kun saan hengiltä muovisetkin ;)

TeSa kirjoitti...

Minä virkkasin sellaisen yhden palan ison peiton syksyllä. Kokoa sille tuli n. 230*230, ja lankaa kului muistaakseni 2,6kg. Kuvakin löytyy blogistani, sieltä virkkauksien kohdalta.
Minä sain äidiltäni Amarylliksen jouluna ja nyt on neljäs kukanvarsi kauniissa kukassa.

jantta kirjoitti...

Melekonen Amaryllis. Tosi uppee.

Teija kirjoitti...

Tuosta peitosta tulee varmasti ihana! Mä en ole tehnyt kuin lapsenkokosia peittoja, parisängyn peitto tai edes iso torkkupeitto olis kiva.

Kukka kirjoitti...

Hyvää Ystävänpäivää!

Sari kirjoitti...

Toivottavasti sait selätettyä flunssan, ettei tullut flunssaksi asti! Hyvää ystävänpäivää!